Ноу-хау за мрежовия маркетинг
Мрежовият маркетинг е отлична възможност обикновени хора да изграждат впечатляващ бизнес от нулата. Но успехът не идва без здрава работа, решителност и ноу-хау. Нека видим какво е необходимо за постигане на добри резултати.
Първото впечатление е важно
Първото впечатление се създава в рамките на първите седем секунди от срещата и след това е много трудно да го промените. Затова е важно да се замислим каква представа добиват хората за нас при запознанство. Изграждането на първоначално впечатление и поддържането на добри взаимоотношения с клиентите и сътрудниците ни е неразделна част от всекидневните ни задачи като собственици на Форевър бизнес. Ако имате нужда от вдъхновение, погледнете хората в екипа над вас и помислете с какво ви привлякоха те, как събудиха у вас желание да се включите във Форевър. Каквото и да е било, заимствайте този умен и удачен подход и го използвайте и в своя бизнес.
Обичайте работата си
Ако сте запалени по отношение на продуктите, които споделяте, и на бизнес модела, с който работите, ще блестите всеки път, когато разговаряте с нов потенциален клиент. Но трябва да отбележим, че същото важи и в обратния случай – когато работата не ви вдъхновява особено. В случай че се стремите да се издигнете в ниво или пък чувствате някакво разочарование, замислете се какво е необходимо да направите, за да потръгнат нещата. Причината може да е, че не отделяте достатъчно време за бизнеса или просто, че имате нужда от съвет. Не забравяйте, че сте заобиколени от хора, които са готови да ви подкрепят, а и вероятно някога са били в същата ситуация като вас. Може да се окаже, че съвсем малка промяна в начина ви на работа е в състояние да обърне хода на бизнеса ви към успеха.
Познавайте пазара си
Според проучване на компанията „Датамонитор“, която се специализира в пазарните тенденции, клиентите обикновено остават верни на конкретна марка и често споделят с приятели продуктите, от които са доволни. Личните препоръки са по-убедителни от рекламите с известни личности за 58% от анкетираните и само 44% са си купили продукт единствено заради твърденията какви свойства има. Числата говорят, че мрежовият маркетинг като търговски модел има почва и потенциал. Имайте го предвид и помислете от какво имат нужда познатите ви. Подгответе си препоръки за всеки от тях лично с продукти, които ще им предложат решения за всекидневните им предизвикателства и потребности. Препоръката на продукти, специално подбрани за човека, в комбинация с факта, че сте негов приятел, ще ви помогне да си осигурите редовни поръчки и доволни клиенти, които пък ще разпространяват информация за вашето занимание. Ключ към правилното разбиране е изкуството да слушаме другите и способността да задаваме простички въпроси, които да насърчават събеседника ни да говори за себе си.
Учете се, за да печелите
В директните продажби заедно с продуктите клиентите отчасти купуват и личното отношение и специализираните познания, които им предлагате. Затова е важно да участвате във всички продуктови обучения и да обогатявате знанията си непрекъснато. Хубаво е да насърчавате и сътрудниците си да правят същото, за да се наложат постепенно високите ви стандарти в целия екип. Ако чувствате, че има сфери, в които не сте достатъчно силни, имайте ги предвид, когато привличате нови членове в екипа си – търсете хора, които могат да попълнят тези празнини. И не забравяйте, че когато презентирате мрежовия бизнес, не бива да заливате новия си кандидат с огромни количества данни, по-разумно е да му поднесете информацията под формата на неформален разговор. Използвайте презентациите и материалите, предоставени от компанията, като винаги се съсредоточавате върху това, което бизнесът може да даде лично на потенциалния ви сътрудник.