Четирите фактора за успех: СПОНСОРИРАНЕ

Форевър

Колко здрав и доходоносен ще е вашият бизнес в бъдеще зависи от четирите основни фактора за растеж във Форевър: СПОНСОРИРАНЕ, ПОСТОЯНСТВО, ПРОДУКТИВНОСТ и РАЗВИТИЕ. Нека видим какво означава всеки от тях.

СПОНСОРИРАНЕТО означава вие лично да привличате нови сътрудници в екипа си. То е свързано с дейности като създаване на списък с имена и редовни представяния на възможностите.

ПОСТОЯНСТВОТО включва поддържане на връзка както с крайни клиенти за осигуряване на повторни поръчки, така и с нови партньори за гарантиране на поне 4 б.т. месечен обем.

ПРОДУКТИВНОСТТА представлява разпространение на продукти – купувате ги от компанията и ги доставяте на крайни клиенти или в собствения си дом за лична употреба.

РАЗВИТИЕТО пък обхваща обучението и подкрепата за вашия екип с цел да им помагате да напредват в маркетинговия план и да поддържат правилен баланс между четирите основни показателя в своя бизнес.

Фокус върху СПОНСОРИРАНЕТО

Този месец ще поговорим за първия от четирите ключови показателя – СПОНСОРИРАНЕТО, защото включването на нови сътрудници поддържа енергията и растежа в бизнеса ви. Спонсорирането буквално осигурява неограничен потенциал за доходи, тъй като вие „умножавате“ самите себе си, колкото пъти пожелаете. А всеки ваш нов „дубликат“ означава допълнителни доходи във вашия джоб. С напредването в бизнеса не бива да оставяте личното си спонсориране на заден план. Важно е да поддържате темпото високо, за да е стабилен бизнесът ви и да продължава да расте.

Двете умения за ефективно спонсориране са:

  1. срещите с хора и спечелването на доверието им;
  2. запознаването им с бизнес възможността.

За да продължи привличането на нови сътрудници да дава резултати, всички в екипа ви трябва да усвояват и усъвършенстват тези умения чрез обучения и практика.

Общуване с непознати

Срещите с нови хора и спечелването на доверието им е дейност, която в даден момент ще наложи да преминете от спонсориране на свои близки и познати към т.нар. „студен пазар“ от хора, които все още не познавате лично. Един от най-достъпните в момента канали за това са социалните мрежи. Също така можете да си създадете личен уебсайт или целева страница чрез платформата ФЛП360 и да използвате безплатните съвети на търсачки като Гугъл, за да оптимизирате URL адреса си така, че да излиза напред, когато милионите хора по света се опитват да намерят нещо в мрежата. Не бива да пренебрегвате и добрия, стар, но много ефективен метод на личния контакт с непознати. Дори по-стеснителните собственици на Форевър бизнес са се уверили, че с малко практика, заговарянето на хора в магазина, автобуса, в чакалнята или дори на улицата, не е толкова трудно и страшно.

Изпитан метод за събуждане на интерес към Форевър бизнеса у непознати е да се научите да насочвате разговора през следните теми – семейство, работа, почивка и накрая да споделите своето послание за здраве и финансова независимост. Най-добре е още с първата реплика да констатирате нещо, което в дадения момент касае и вас, и непознатия, като: „Днес пак се очертава да е много горещо/да вали…“, или „Май ще почакаме в това задръстване…“, или „Това заведение има много добра кухня, нали?“ и др. Ако човекът до вас отвърне на коментара ви по някакъв начин, веднага му се представете. Не се притеснявайте да подадете ръка или да кимнете вежливо и да кажете с усмивка „Аз съм Ваня Димитрова.“ Ще видите, че почти винаги вашият нов събеседник ще отвърне на поздрава ви и също ще ви се представи. Това е и моментът, в който започвате да изграждате доверие у него.

Оттук нататък разговорът ще тръгне с лекота. Когато се научите умело да го насочвате през темите семейство, работа, почивка и послание, без да се спирате твърде дълго върху която и да е от тях, но като проявявате неподправен интерес към онова, което чувате от събеседника си, този тип срещи и разговори ще стават все по-ефективни и ще ви печелят нови приятели.

Не забравяйте, че всичко, което правим, става все по-лесно с практиката. Можете да тренирате уменията си за разговори с непознати, като разигравате различни ситуации със своя спонсор. Репетирайте, докато се почувствате уверени. И тогава започнете да използвате техниката с непознати – лично или в интернет.

Представяне на бизнеса

Успешните контакти ще доведат до онлайн или живи срещи за представяне на възможностите. Затова следващата стъпка е да развиете у себе си умението да правите кратки и ентусиазирани бизнес презентации. Подхождайте към срещите си с нагласата, че притежавате познания за нещо, което може да донесе голяма финансова изгода на вашите потенциални сътрудници, а не се съсредоточавайте върху личните си облаги от спонсорирането им. Това автоматично ще даде на вас повече увереност, а на събеседниците ви – по-голямо доверие и уважение към вашето представяне. Най-добре се съсредоточете върху бизнеса и оставете продуктите за по-нататък. Когато потенциалните ви сътрудници решат да се присъединят към вашия екип, те така или иначе ще научат всичко, което им е необходимо за продуктите и ще ги изпробват лично. Ако пък случайно не проявят никакъв интерес към възможностите за работа с Форевър, можете да им предложите да опитат продуктите като клиенти.

Започнете срещата като благодарите на човека, че ви е отделил време и му разкажете накратко защо вие се занимавате с този бизнес. Кратката ви и въздействаща лична история ще въведе събеседника ви в презентацията. Ако се чувствате уверени, направете представянето сами по слайдовете, които можете да откриете в раздел БИЗНЕС на онлайн системата ни за презентации и обучения. Ако пък все още не сте достатъчно сигурни в себе си, пуснете озвучено представяне на възможностите. Когато презентацията свърши, попитайте потенциалния си сътрудник дали има въпроси и му отговорете подробно. После му задайте въпрос вие: „От видяното дотук, мислиш ли, че Форевър има какво да ти предложи?“

Ако отговорът е утвърдителен, кажете му, че следващата стъпка е да се включи в онлайн представяне, водено от Форевър лидер, за да научи повече и да прецени дали иска да се включи в екипа ви. Проверете програмата на предстоящите събития и го насочете към най-подходящото за него. Обещайте му, че ден преди онлайн срещата ще го подсетите и ще му изпратите линк за нея.

В случай че след онлайн презентацията събеседникът ви не е съвсем убеден, кажете му, че е напълно естествено в него да възникват различни въпроси и колебания. Отново отправете покана за подходяща виртуална или жива среща, за да научи повече и да прецени дали иска да се включи във Форевър. Поемете ангажимент ще го подсетите и да му изпратите линк за срещата, ако е онлайн.

Ако пък човекът мисли, че бизнесът не е за него, няма проблем. Помолете го да ви препоръча на свой познат, който би проявил интерес, или му предложете да пробва някой от продуктите. Ако в този момент не може да ви отдели повече време, дайте му каталог със свои координати на гърба и му предложете да го разгледа на спокойствие у дома. Кажете му, че уважавате решението му, въпреки че смятате, че е идеален за тази бизнес възможност. Попитайте го дали би имал нещо против, ако от време на време му пишете по имейл, скайп или в социалните мрежи, за да го информирате за интересни събития и промоции.

Ако потенциалният ви сътрудник прояви интерес, но скоро след срещата ви не предстои организирана от компанията бизнес презентация, можете веднага да го регистрирате онлайн. Щом го направите, предложете му да се запознае с програмата на онлайн обученията на Форевър България и му обяснете как може да прави следващи поръчки за продукти.

Ключът е в баланса

Много важен момент при четирите фактора за успех на Форевър е техният баланс. Не бива да позволявате на вниманието, което отделяте на другите три показателя, да изяжда времето и енергията ви за лично спонсориране. Без значение откога сте във Форевър и на какво ниво се намирате, трябва да се стараете да спонсорирате поне по един нов сътрудник всеки месец. Това пък означава, че трябва да провеждате поне по 10 разговора с нови хора всяка седмица, или с други думи по 1-2 на ден. Така ще отключите истинския потенциал на невероятния маркетингов план на ФЛП и ще отворите вратата си към свободата и живота, за които мечтаете.

Споделете с приятели:

Нагоре