Настройте се за успех през 2021-а
Засега няма изгледи ковид мерките да бъдат отпуснати и повече от всякога ни се налага да възпитаме у себе си издръжливост, гъвкавост и търпение. Как тогава, сред цялата несигурност наоколо, да се настроим за успех в поредната вероятно също толкова непредвидима година?
Несъмнено здравето ни остава най-важното и това се отрази в продажбите на продуктите на Форевър, повишили се с 25% във Великобритания и Ирландия през шестте месеца между март и септември. А с растящите притеснения за работните места след принудителните неплатени отпуски все повече хора просто не са готови да чакат какво ще се случи и предпочитат да търсят начин да поемат контрол върху собствената си съдба. Това пък доведе до 60% ръст на новите регистрации през същия период на миналата година.
Дигиталната трансформация даде възможност на хората да стигат до по-широка публика, да имат достъп до повече обучения, да обслужват повече клиенти и да градят екипи без географски ограничения. Принудени от обстоятелствата да се приспособим, днес работим по-ефективно и по-умно от когато и да било. Според едно проучване само за трите месеца от началото на строгите мерки сме станали свидетели на дигитална трансформация, която иначе би отнела четири години.
Може би никога не е имало по-добър момент за стартиране на Форевър бизнес, защото просто никога вече няма да се върнем към стария начин на работа.
Генералният директор на Асоциацията за директни продажби (АДП) във Великобритания – Сузана Шофилд казва: „Ясно е, че потребителите търсят алтернативни канали за продажби в резултат на затварянето на по-традиционните магазини.“ Секторът ежегодно допринася с 2,67 милиарда лири към британската икономика и над половин милион души работят в бранша. Сузана прогнозира, че продажбите ще останат по-високи от предковидовите нива, защото много хора се обръщат към директните продажби като източник на допълнителни доходи.
С преминаването изключително към онлайн събития и леснодостъпните възможности за обучение за развиване на нови умения и познания, да започнеш е по-лесно от всякога. А съществуващите собственици на Форевър бизнес откриват, че с организирането на виртуални продуктови партита продуктивността им значително се е повишила, защото работят по-ефективно. За някои това беше дигиталният тласък, от който се нуждаеха, а и мнозина споделят, че се чувстват уверени в новооткритите си дигитални умения.
Натали Бърг, търговски анализатор казва: „Каналът на директните продажби е един от светлите лъчове в търговията на дребно в момента. Но как модел, базиран върху човешко общуване, се адаптира към днешното предизвикателство на социалната дистанция?”
Наскоро Натали бе домакин на кръгла маса на АДП, в която участваха Сузана Шофилд и някои от компаниите-членки на АДП. Ключовите изводи от дискусията се въртяха около находчивостта и общността.
Находчивост: директните продажби по същество са гъвкав търговски канал с нисък риск. Когато пандемията се разрази, домашните демонстрации и продуктови партита бързо станаха виртуални. Представителите на сектора смятат, че смесеното изживяване ще се запази и след ковид, когато онлайн и офлайн световете ще продължат да се сливат.
Общност: дискусията се фокусира върху значимостта да се продават изживявания, а не продукти. Изграждането на общност и подхранването на усещане за принадлежност ще бъдат жизненоважни за фирмите през 2021-а. Ковид затвърди колко важно е да се подсили това в дигиталната обстановка – активна онлайн общност, обменяща идеи и съвети, би проявявала по-голяма лоялност във физическия свят.