Как да правим онлайн продуктови представяния

Амилия Брус, Великобритания

Последните няколко месеца са странни. Работата от къщи се превърна в нещо нормално за мнозина от нас и се налага да намираме новаторски и различни начини да продължаваме да движим бизнеса си онлайн.

Днешният дигитален свят ни дава възможност да сме по-свързани от всякога и не е задължително създаването на нови контакти и увеличаването на екипа ни да става лично. Можем да развиваме бизнеса си, да се запознаваме с нови хора и да ги превръщаме в клиенти и сътрудници от уюта на собствения си дом.

И макар че ограниченията постепенно отпадат, да прегърнем промяната и да развием онлайн дейността си е фантастичен и пестящ време начин за развиване на бизнеса. Продуктовите онлайн представяния са много ефективен начин за споделяне на продуктите и общуване с нови хора.

Ето няколко полезни съвета как да организирате успешно онлайн представяне на продуктите.

Кого да поканите

Всички! Вашият списък с имена е базата ви данни. Затова да поканите всички – от приятелите и съседите си от топлия си списък и хората, с които по-рано сте говорили за бизнеса, е чудесен метод за изграждане на стабилна отправна точка за вашия бизнес. Създайте онлайн общност и предоставяйте на хората в нея интересна информация, която да обсъждат. Включвайки се в нея, всеки демонстрира интерес към това, което предлагате, и се превръща в информиран кандидат, което улеснява развитието на отношенията ви, докато не го превърнете в клиент или сътрудник. И помнете, че не бива да пренебрегвате хората, които вече сте канили на живо продуктово представяне или които мислите, че вече са чували за продуктите, защото онлайн продуктовите уебинари предлагат съвсем различно изживяване от традиционните срещи.

Как да ги поканите

Онлайн продуктовото представяне може да е само за един човек или за петдесет, затова се стремете да изберете ден и час, които според вас ще са най-подходящи за вашата публика. Щом определите времето, постарайте се да използвате най-различни начини, за да информирате хората за уебинара си. Социални мрежи, имейли, обаждания, СМС-и и други съобщения са все добри начини за комуникация. Гледайте да сте естествени в разговорите и да звучите като самите себе си.

Заинтригувайте публиката си

Няколко дни преди събитието изпратете линка към уебинара на поканените. Във Форевър използваме Zoom за всички свои онлайн срещи, но можете да изберете и друга платформа, която отговаря по-добре на вашите лични изисквания и е по-подходяща за вашата аудитория. Добавете кратко лично съобщение колко сте въодушевени, че ще можете да споделите кои са любимите ви продукти. В деня на представянето можете да изпратите линка още веднъж като напомняне.

Подготовка за събитието

Планирането е изключително важно, ако искате да създадете онлайн среща, която да е интересна от началото до края. Помислете внимателно каква е целта на уебинара. Да създадете нови контакти и потенциални кандидати, да разширите списъка си с имена или да продадете продукти? След това изберете тема: какви са най-важните познания, които можете да споделите с хората за около час?

Подгответе техническата част и обстановката

Преди началото се уверете, че имате камера (вградената в лаптопа ви е достатъчна) и работещ микрофон, подходящо настроен за помещението, в което се намирате. Уверете се, че всички продукти, които ще използвате, са ви под ръка, че са чисти, отворени и готови за демонстриране. Огледайте помещението, на чийто фон ще представяте продуктите, и се уверете, че е разтребено и обстановката е приятна и приветлива.

Важно е да подберете продукти, които познавате много добре, изпробвали сте лично и наистина харесвате. Прочетете всичко възможно за тях, потърсете допълнителна информация от спонсора си, чуйте какво казват хората, които ги употребяват. И не пропускайте да ги представяте коректно и етично, в съответствие с всички изисквания. Ако не сте сигурни какво можете и какво не можете да казвате за продуктите и бизнеса, запознайте се внимателно с уеб наръчника Изграждане етичен бизнес.

Представянето

След като сте напълно подготвени, вече сте готови да проведете своето онлайн продуктово представяне. Не пропускайте да приветствате аудиторията си на срещата и да се представите, ако има нужда. Обяснете каква ще бъде програмата на събитието и че накрая ще има възможност за въпроси и разговор. Групирането на продуктите може да е ефективен начин за представянето им. Например в лична хигиена да говорите за течния алое сапун за ръце, шампоана и балсама от алое и жожоба, гела за зъби Форевър брайт и алое дезодоранта. Или пък в група продукти за грижи за ръцете за течния алое сапун, алое прополис крема и овлажняващия алое лосион. Можете да се концентрирате и върху козметиката, като представите ежедневната грижа за кожата „Соня“ или колекция Инфинит от Форевър. А можете просто да посветите представянето си на алое геловете за пиене и да се фокусирате върху полезното действие на всеки от тях.

След като приключите, не пропускайте да попитате дали някой има въпроси – било за споменатите продукти, било за бизнес възможността. Не забравяйте да обясните как стават поръчките, както и да напомните, че фирмата предлага 30-дневна гаранция за възстановяване на парите.

Проследете

След като уебинарът е минал успешно, много добра идея е да надградите върху него. Ако сте го записали, изпратете линка на хората, които са се регистрирали за участие в онлайн срещата, но не са успели да присъстват. Записването на уебинарите може да бъде много ефективен бизнес инструмент, защото представляват ценно съдържание, което можете да споделяте с аудиторията си и на по-късен етап. Ако някои от присъствалите не са си поръчали нищо, това не променя статута им на ценни контакти и потенциални сътрудници и клиенти. Може просто да се нуждаят от повече информация, така че проследяването им чрез последващ контакт е ключ към поддържане на интереса им към продуктите и бизнеса.

Онлайн продуктовите представяния са чудесен начин да се представите като специалист и достоверен и благонадежден източник на информация в своята област. Позволяват ви да споделяте познанията си с целевия пазар и лично да предлагате решения за проблемите на хората, което може да разсее съмненията им по отношение на вас или продуктите.

Споделете с приятели:

Нагоре